Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

16.3.2018 - 10:50 Julius Murtojärvi

Markkinoinnin kuumin kisakausi on käsillä

Taas on vuoden jännittävin aika! Markkinoinnin kisakausi käy nyt kuumimmillaan.
Kämmenet hikoillen odotellaan, josko edellisen vuoden kova työ realisoituisi finaalipaikoiksi tai jopa palkintosijoiksi!

Toimistona emme ole ikinä kovin aktiivisesti osallistuneet kilpailuihin. Tämä johtuu lähinnä siitä, että meille sopivia kilpailuja on hyvin vähän – ainakin Suomessa. Sen sijaan olemme aina satsanneet suuresti Oraclen alkuvuodesta järjestämään Markie Awards -kilpailuun, koska se on tehty nimenomaan meille: markkinoinnin nörttipoppoolle, markkinointiautomaation erikoisosaajille sekä modernin markkinoinnin ammattilaisille. Männävuosien menestys on ollut hurjaa. 2013 vuodesta lähtien olemme saaneet peräti 15 finaalipaikkaa ja tuoneet 4 päävoittoa kotiin, joiden joukossa mm. Best International Campaign – tuo Oscareiden parasta elokuvaa vastaava kunnianosoitus!

Olen itse toiminut vuodesta 2014 asti firmamme ”kisajaostossa”, jonka tehtävänä on kartoittaa meille sopivimpia alan kilpailuja, miettiä millä caseilla tänä vuonna osallistutaan ja hoitaa käytännön osallistumistöitä. Merkillepantavaa kehitystä on ollut se, että siinä missä aluksi osallistuimme yksittäisillä kampanjoilla, on kehitys kulkenut vuosien myötä enemmän ja enemmän erilaisten markkinointikoneiden ja -ekosysteemien esittelyyn. Yksittäiset kampanjat ovat vain pieni osa näitä massiivisia, sofistikoituneita koneistoja.

Tämä on myös yksi syy miksi olemme karttaneet kotimaisia kisoja: edelleen niiden suurin painoarvo tuntuu olevan näyttävissä mainoksissa ja mahdollisimman isolle yleisölle tehdyissä kampanjoissa. Meidän markkinointiohjelmia kuvaavilla kaavioilla (vaikka upeita ovatkin) voi olla vaikea vakuuttaa muun visuaalisen ilotulituksen keskellä.

Tänä vuonna osallistuimme Markiesiin kuuden eri entryn voimin. Olen jokaisena vuonna taittanut hakemukset viimeisen päälle hienoiksi, mutta tänä vuonna hakemustemme taso tuntui olevan jo alusta asti kovin ikinä: upeita tuloksia ja niin hienoja häkkyröitä, että insinööriäkin hirvittää! Finaalipaikkaa tavoittelee Visma Software peräti kolmella entryllä, viime vuoden finalistit Atea ja F-Secure molemmat yhdellä entryllä sekä uutena tulokkaana Puustelli yhdellä entryllä.

Finaaliin yltäneet palkitaan hienossa gaalatilaisuudessa Chicagossa 10. huhtikuuta. Pidetään peukut pystyssä, että palkintokaappiin tulisi lisää Markies-pystejä! Kaikki mahdollisuudet on olemassa!

 

Menestyksemme Markies-kilpailussa 2013-2017:

Päivitys 20.3.2018:
Visma Software ja Atea pääsivät finaaliin! Visma Softwaren ohjelmistojen käyttötapakartoitus kisaa kategoriassa “Best overall customer experience” ja Atean ekosysteemi kategoriassa ”Best digital marketing ecosystem”. Lue finalisteista enemmän tästä

Tags:

Ihme duuneja
Markkinoinnin automaatio
Moderni digimarkkinoija
blog comments powered by Disqus
About me

Graafisen suunnittelun ammattilainen, Julius, on luova ja lahjakas moderni markkinoija. Hän tietää visuaalisen maailman trendit ja surffaa digitaalisen aallon harjalla. Blogissa hän ruotii ID BBN:n kilpailumenestystä ja ihmettelee mitä kaikkea uuttaa maailmalla tapahtuu.

Julius is a talented and creative graphic designer who is well acquainted with the most recent visual and digital trends. His blog posts focus on marketing contests and on all things new and noteworthy.

Lisää kirjoittajalta