Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

7.10.2016 - 15:00 ID BBN

Katso 3 syytä lähteä lenkille » / Lähde lenkille, vätys » – MILLAINEN CALL-TO-ACTION TOIMII?

Markkinointimeilistä löytyy usein yksi tai useampi CTA eli Call To Action. CTA:n tarkoituksena on houkutella toimintaan; usein lukija koitetaan saada siirtymään kampanjasivulle esimerkiksi lukemaan lisää, tai vaikka katsomaan videota.

Copywriterina CTA-kehotusten kirjoittaminen on minulle tuttua puuhaa. Nyt ajattelin soveltaa painokkaan houkuttelun taitojani vapaa-aikaan. Tämän illan ohjelmaan saattaa kuulua joko iltalenkki tai väliin jäänyt Ensitreffit alttarilla -jakso. Ensimmäinen idea CTA:ksi on napakka:

Lähde lenkille »

Mutta voisin toki etsiä siihen lisäpontta ja sävyä maalailemalla hiukan:

Lähde upealle lenkille »

Näe maisemat vauhdissa »

Lenkin jälkeinen euforia – koe jo tänään »

Ihan kivoja, mutta samalla epäilyttäviä. Aina välillä markkinoinnissa sorrutaan (lue: sorrun itse) vähän lipevän kuuloisiin kehotuksiin. Itsehän olen tämän tuotteen tai palvelun suhteen hankala asiakas, johon vetoaisivat paremmin varmaan hiukan rajummat keinot:

Lähde lenkille, vätys »

Lähde lenkille ja saat anteeksi sen piispanmunkin* »

Juokse tai kuole (jossain vaiheessa) »

»»»»»»» LÄHDE LENKILLE »»»»»»»

Mm, okei. Ehkä menin liian nopeasti suoraan asiaan. Voisin ehkä tukea tätä viestiä jollain sopivilla lisämateriaaleilla.

Katso 3 syytä lähteä lenkille »

Joo, tiedän nämä jo. Kunto kasvaa, kilot karisee, mieli paranee. Mutta istun sohvalla ja minulla on siihen ainakin kaksi erittäin painavaa syytä, nimittäin mukavasti asettunut gluteus maximus ja kollegansa.

Lue juoksijan tarina: iloa elämään »

Ei oksennus. En halua lainkaan lukea juoksijan tarinaa. Kuule juoksija. Olet hyvä ja reipas ihminen, mutta mene inspiroimaan jonnekin muualle.

Tässä naputellessani sain muuten ihan mielettömän oivalluksen. Olen yrittänyt edetä asian kanssa liian nopeasti. Voisin tehdä asian itselleni helpommaksi etenemällä askel kerrallaan.

Kuumat juoksutrikoot – sovita heti »

Hah hah. Ei kun jotain oikeasti uskottavaa:

Mukavat trikoopöksyt – sovita heti »

Joo, heti parempi. Ja nurturointiputkessa voi sitten vähitellen houkutella laittamaan tukan kiinni ja lenkkarit jalkaan. Mietin sitä ihan kohta. Ensin voisin vähän rentoutua romanttisen hömpän parissa.

* Vaaleanpunaisella sokerimassalla kuorrutettu munkki; kutsutaan usein virheellisesti nimellä berliininmunkki (Hyvä yritys Kätsy. Google löytää berliininmunkille 19 800 osumaa, piispanmunkille surkeat 1330. t: Toimitus)

Tags:

Sisältömarkkinointi
blog comments powered by Disqus
About me

ID BBN on Pohjoismaiden johtava automaatioasiantuntija ja asiakaskokemuksen kehittäjä.

ID BBN is the leading automation expert and customer experience developer in the Nordic countries.

Lisää kirjoittajalta