Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

23.3.2017 - 10:12 Tero Rantaruikka

LAADUKAS TUKI ON HELPOIN TAPA PARANTAA ASIAKASTYYTYVÄISYYTTÄ

Jokaisella meistä on kokemuksia asiakastuesta. Olemme kaikki kohdanneet tympeää tukipalvelua tai odotelleet sähköpostiin vastausta päivätolkulla. Joka ikinen siis tietää, miten paljon huono tukipalvelu sapettaa, mutta silti moni yritys laiminlyö kyselyihin vastaamisen.

Kirjoitin aikaisemmin jutun siitä, kuinka nihkeästi yritykset vastailivat henkilökohtaisiin tarjouspyyntöihin ja kyselyihin.

Niissä oli kyse potentiaalisesta asiakkaasta, mutta nykyasiakkaiden kyselyihin vastaaminen ei yleensä ole sen parempaa. Sähköpostit hukkuvat, chat-tuki vetää sikeitä tai puhelimeen ei vastata. Tukipyyntöjen nopea ja asiallinen käsittely on kuitenkin yksi helpoimpia tapoja parantaa asiakkaiden mielikuvaa yrityksestä, etenkin palveluyritysten kohdalla.

Itse laatukokemus palveluissa muodostuu odotusten ja niiden täyttymisen välisestä suhteesta. Jos odotukset on nostettu korkealle esimerkiksi katteettomilla lupauksilla, hyvän kokemuksen saavuttamiseksi palvelun tason täytyy nousta todella korkealle. Jos taas odotukset ovat matalalla, odotukset on helppo ylittää ja palvelun laatumielikuva nousee. Ongelma- ja reklamaatiotilanteissa taas suomalainen valittaa harvoin eikä yleensä odota saavansa nopeaa tai ystävällistä palvelua.

Palvelualalla, kuten mainostoimistossa, laatukokemusta on helppoa parantaa pienillä muutoksilla ja asiakkaita kuuntelemalla. Tehokas ja laadukas asiakastuki on ainutlaatuinen mahdollisuus luoda asiakastyytyväisyyttä ja sitouttaa asiakasta yritykseen. Ratkaisemalla ongelmatilanteet hyvin, asiakkaan palvelukokemus voi olla jopa parempi kuin tilanteessa, missä kaikki on mennyt nappiin.

 

ID BBN käyttää tukipyyntöjen käsittelyyn Zendesk-työkalua. Asiakastukemme ripeys on Zendeskin tilastojen perusteella maailman huippuluokkaa ja tätä tukevat myös asiakkaidemme kehut henkilökuntamme palvelualttiudesta. Vastaamme useimmiten tukipyyntöihin alle tunnissa, kun keskiarvo palvelun käyttäjillä on vuorokausi.

Tutustu tästä ID BBN:n palveluihin

 

Tags:

Customer Experience
Markkinointiteknologia
Moderni digimarkkinoija
blog comments powered by Disqus
About me

Digitaalisen markkinoinnin sekatyömies ja automaatiokampanjoiden Yoda Tero kirjoittaa mieluiten markkinoinnin automaation Voimasta ja kuinka Voimaa voi käyttää päivittäisissä kampanjoissa. Vapaa-ajalla Tero hengaa jazz-klubeilla, levittää polkupyöräilyn ilosanomaa ja öljyää partaansa.

Lisää kirjoittajalta