Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

4.7.2016 - 12:10 BBN - The World's B2B Agency

3 syytä miksi liidin jalostus kannattaa!

Liidien jalostuksella tarkoitetaan suhteiden rakentamista ja jatkuvaa viestinnän ylläpitämistä liideihin, kunnes nämä ovat valmiita ostamaan. Ja kun ostoikkuna vihdoin raottuu ja prospekti on valmis keskustelemaan myynnin kanssa, sinun yritykseesi otetaan todennäköisesti ensimmäisenä yhteyttä. Liidijalostuksen tavoitteena onkin yksinkertaisesti kauppojen vieminen päätökseen. Tehokkaan liidijalostuksen avulla liidejä kuljetetaan automaattisesti läpi myyntiputken kohti kauppaa ja liidit klousaavat (lähestulkoon) itse itsensä.

Jalostus siis kannattaa. Mikäli yrityksessäsi ei vielä hyödynnetä modernin liidijalostuksen menetelmiä, kannattaa lukea seuraavat perustelut.

1. Liiden jalostus vahvistaa luottamusta

Liidin jalostus auttaa rakentamaan potentiaalisten asiakkaiden luottamusta. Puhuminen ihmiselle joka ei ole valmis ostamaan saattaa tuntua ajan haaskaukselta. Todellisuudessa jalostus luo vankan perustan ja varmistaa pitävät yhteydet tuleville asiakkuuksille. Liidien jalostus synnyttää myös suosittelijoita. Vaikka prospekti ei juuri nyt olisikaan valmis ostamaan, hänen verkostossaan saattaa olla muita potentiaalisia asiakkaita.

2. Ylläpidä kommunikaatiota

Kun olet rakentanut luottamukselle hyvän pohjan, tulee yhteyksiä myös ylläpitää. Voit luoda esimerkiksi automaattisia, liidin kiinnostuksen mukaan räätälöityviä kampanjoita jotka vahvistavat prospektin asiantuntemusta tai yksittäisiä, säännöllisesti lähetettäviä muistutuksia yrityksesi tuotteista ja palveluista.

3. Tunnista asiakkaan toiveet ja kiinnostuksen kohteet

Liidien jalostus on erinomainen tapa oppia tuntemaan liidit ja selvittää heidän tarpeensa. Millaisia viestejä prospektit avaavat, mitä artikkeleja lukevat ja mitä dokumentteja he lataavat? Jatkuvalla ja systemaattisella jalostuskampanjalla voit kerätä runsaasti tietoa siitä, mikä prospekteja juuri tällä hetkellä kiinnostaa ja mistä he hankkivat eniten tietoa. Näitä tietoja voit hyödyntää markkinointisi edelleen kehittämisessä ja yrityksesi tarjoaman kehittämisessä.

Aloita jalostus jo tänään

Liidin jalostus on markkinoinnin automaation ydintoimintoja.  Automaatio-ohjelmisto seuraa kontaktin aktiivisuutta, mittaa kiinnostuksen tasoa ja lähettää automaattisesti kiinnostuksen mukaan räätälöityviä viestejä. Ja kun liidi tekee tiettyjä, myynnin kanssa yhdessä määriteltyjä toimenpiteitä kuten hinnaston latauksen, siirtyy liidi automaattisesti myynnin soittolistalle.

Markkinoinnin automaation starttioppaalla pääset liidijalostuksessa alkuun!

Artikkeli vapaasti käännetty BBN-blogista

Tags:

Liidit
Markkinoinnin automaatio
Ostajapersoonat
blog comments powered by Disqus
About me

ID BBN tarjoaa sinulle sisäänpääsyn maailman johtavaan B2B-markkinoinnin monikansalliseen asiantuntijapalveluun.

ID BBN gives you access to the world’s leading multinational B2B marketing experts.

Lisää kirjoittajalta