Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

Markkinoinnin automaatio ilman CRM:ää - kuin purjevene pelkällä moottorilla

Informaatio on markkinoinnin automaation polttoainetta, joka pitää koneen käynnissä. Jos informaatio on puutteellista tai vanhentunutta, kone kyllä pyörii ja vie organisaatiota kohti päämäärää, mutta tehoja jää puuttumaan. Paljon. Tehokas automaatio tarvitsee tietoa kontaktista:...

Lue artikkeli

Löydä oikea polku asiakkaan ostokokemukseen

Asiakaskokemukset eivät koskaan ole samanlaisia, vaikka kyseessä olisi sama tuote tai palvelu. Oman yrityksen asiakaskokemusta voi parantaa analysoimalla sitä puhtaasti ostajan näkökulmasta, esimerkiksi CXJM-menetelmän avulla.  Ostaminen on monesta kohtaamisesta muodostuva kokonaisuus, johon mahtuu...

Lue artikkeli

6 huonoa tapaa, joista pääset eroon GDPR:n myötä

Tietosuoja, GDPR, markkinointilupa, yksityisyys ja monia muita termejä on vilissyt markkinointitiimien keskusteluissa viime aikoina. Vaikka moni pelkääkin keväällä voimaan tulevaa tietosuoja-asetusta, se on itse asiassa todellinen lottovoitto modernille markkinoijalle.Osa suhtautuu...

Lue artikkeli

Gated content - yleisön rajaamista vai tehokasta liidien keräämistä?

Yritysten markkinointimateriaalien laatua mitataan usein niiden suosiolla. Mutta onko suuri määrä katsojia tai lukijoita todellakin paras kampanjatavoite? Sisältömarkkinointi on tullut jäädäkseen. Yhä useampi yritys panostaa kiinnostavan sisällön tuotantoon ja miettii, missä muodossa sitä kannattaa...

Lue artikkeli

Mitä jos 1+1=11? Yhteistyöllä parempiin tuloksiin

Markkinoinnin ja myynnin yhteistehot käyntiin Markkinoinnin ja myynnin integroinnista puhutaan paljon, ja ajatustasolla varmasti kaikki ammattilaiset ovat sitä mieltä, että yhteistyö kannattaa. Silti vain harvassa yrityksessä on ryhdytty sanoista tekoihin ja uskallettu kaataa siilojen...

Lue artikkeli

Mitä teet markkinointiosastolla?

Miksi osa yritysten markkinointiosastoista jää jälkeen modernin markkinoinnin teknologiakehityksestä? Osastot, jotka ovat eniten trendien pulssilla, tietävät missä muoti menee niin musiikissa, viihteessä kuin kulttuurissa yleensäkin. Piiloudutaanko teknologian edessä läppärien taakse ja odotetaan,...

Lue artikkeli

Mitä on lead scoring ja mitä hyötyä siitä on?

Liidien automaattinen luokittelu (eli lead scoring) on kuuma peruna. Se on markkinointiautomaatiojärjestelmissä yleisesti käytetty menetelmä, jossa markkinointitietokannan kontaktit (liidit) järjestetään arvojärjestykseen näistä kerätyn tiedon valossa.  Yksinkertaistaen lead scoring pyrkii vastaamaan...

Lue artikkeli

Bisnesälyä tapahtumamarkkinointiin: Tyytyväisistä kävijöistä maksavia asiakkaita

Markkinoinnin tuottojen laskeminen on vähitellen tullut osaksi markkinoinnin suunnittelua, mutta täysin kattavasti se ei vieläkään nivoudu koko asiakkaan matkan suunnitteluun ja mittaamiseen. Tänä vuonna ilmestyneen tutkimuksen* mukaan yli puolelta vastanneista puuttuu tapahtumien jälkimarkkinointi....

Lue artikkeli

Näin saat asiakkaat pysymään asiakkainasi!

Uusien asiakkaiden saaminen on tunnetusti se kaikkein työläin homma. Vanhojen asiakkaiden pitäminen taas vaatii että, no – että asiakas on tyytyväinen. Meidän asiakkaamme ovat pääasiassa pysyneet asiakkainamme. Eli kun on kerran ID BBN:n asiakkaaksi päätynyt, ei pois tarvitse vaihtaa. Listasin...

Lue artikkeli

3 syytä miksi liidin jalostus kannattaa!

Liidien jalostuksella tarkoitetaan suhteiden rakentamista ja jatkuvaa viestinnän ylläpitämistä liideihin, kunnes nämä ovat valmiita ostamaan. Ja kun ostoikkuna vihdoin raottuu ja prospekti on valmis keskustelemaan myynnin kanssa, sinun yritykseesi otetaan todennäköisesti ensimmäisenä yhteyttä....

Lue artikkeli

Oletko moderni markkinoija: hallitsetko luvut ja luovuuden?

Nyt kun markkinoinnin tuloksia voidaan vihdoin mitata luotettavasti, on markkinoijan rooli muutoksessa. Moderni markkinoija on monitaituri, joka suunnittelee rationaalisesti, mutta toteuttaa luovasti. DESI on indeksi, jolla mitataan EU-maiden digitaalitalouden ja -yhteiskunnan tasoa ja kehitystä....

Lue artikkeli

Unohtuvatko nykyasiakkaat uusie hankinnan timmellyksessä?

Kerron teille tarinan, joka voi olla monellekin tuttu. Mieheni päätti hankkia uuden älypuhelimen ja tarvitsi tietenkin samaan pakettiin uuden liittymän. Ystävällinen myyjä kertoi iloisesti, että yli 20-vuotisena Elisan asiakkaana hän ei saisi uudesta Elisa-liittymästään mitään alennuksia vaan...

Lue artikkeli

Unohtuvatko markkinoinnin opit kampanjoita rakennnettaessa?

Yhä useammin törmää siihen, että markkinoinnin suunnittelija on unohtanut että ostajan matka etenee vaiheittain kohti ostopäätöstä. B2B-puolella on mahdotonta kuvitella, että juuri tuotteestamme kuulleesta prospektista tulisi tuotteen lojaali käyttäjä yhdessä yössä, vain yhden kosketuspisteen kautta....

Lue artikkeli

Mitattavat tulokset vaativat markkinoinnilta täsmallisiä tavoitteita

Näin vuosisuunnittelun pyörteissä on hyvä pysähtyä miettimään strategisesti, mitä tavoitteita yritykselläsi on tulevalle vuodelle. Markkinoinnin tehtävänä ei ole tuottaa markkinoinnillisia toimenpiteitä ja kampanjoita vaan tukea yrityksen liiketoimintastrategiaa. Minun filosofiani mukaan...

Lue artikkeli

Miksi markkinoinnista leikataan, mitä sinä voit asialle tehdä?

Tässä blogikirjoituksessamme kerromme miten saat johdon kuuntelemaan ja arvostamaan markkinoinnin tekemää työtä, sekä ehdotamme uutta lähestymistapaa vuosisuunnitelman ja budjetin laatimiseen! Tunnettuuden kasvattaminen, brändiposition parantaminen, yleinen näkyvyys, verkkosivuvierailut, lomakkeiden...

Lue artikkeli

Näin automaatio helpoittaa markkinoinnin ammattilaisen työtä!

Markkinoinnin ammattilainen käyttää suuren osan työstään rutiinitöihin, joiden hoitaminen nykytekniikalla olisi nopeaa ja helppoa. Automatisoimalla rutiineja ja jättämällä työt järjestelmien huoleksi, aikaa säästyy tuottavaan työhön ja luovuuteen. Sähköpostityökalut ovat viime vuosien aikana...

Lue artikkeli

Tiedätkö kuinka prospektisi muuttuvat ostaviksi asiakkaiksi?

Asiakkaan matka prospektista ostavaksi asiakkaaksi on pitkä ja mutkikas. Mitä paremmin yritykset tuntevat matkan vaiheet ja prospektin tiedon tarpeet, sitä nopeammin konversio asiakkaaksi tapahtuu. ID BBN:n opas auttaa tämän matkan suunnittelussa. Myyminen on asiakkaan kuuntelemista. Kun...

Lue artikkeli

Kuinka muuttaa nettisivut sähköisestä esitteestä myyntikoneeksi

Verkkomarkkinointiin tarvitaan kipeästi myynnillistä ja asiakkaan tiedonhankintaprosessin huomioivaa strategista otetta. Sivustot ovat jämähtäneet passiivisten esitteiden aikakauteen, vaikka niiden tulisi toimia aktiivisesti myynnin työkaluna. Nettisivujen suunnittelu elää edelleen painettujen...

Lue artikkeli

Case: Mestarit katolla -kuinka Rautaruukille luotiin teräksinen liidikone

Suomen johtava teräskattovalmistaja Ruukki otti vuoden 2013 alussa lentävän lähdön markkinoinnin automaatioon. Kampanjoiden tulokset ylittivät kaikki odotukset ja loivat perustaa uudenlaiselle myynnin ja markkinoinnin yhteistyölle.   Kattoremontti on omakotitalon elinkaaren tärkeimpiä...

Lue artikkeli