Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

Ajatuksia analytiikan autuudesta

Oraclen Eloqua-markkinointiautomaatiojärjestelmän analytiikka- ja raportointityökalu Insight uudistui täysin. Johtavien markkinointiautomaatiojärjestelmien raportointiominaisuudet ovat paradoksaalisesti olleet niiden kaikkein heikoimmin toimiva osa. Suurimmassa osassa järjestelmiä analytiikka on...

Lue artikkeli

Saippuaa mustassa laatikossa – miksi tekniikkaa ei saa jättää insinöörien huoleksi

Kun järjestelmien välinen tietojen vaihto eli integraatiot tehdään näkyviksi ja tuodaan kaikkien käyttäjien ulottuville, koko organisaatio hyötyy. Järjestelmäintegraatiot ovat perinteisesti olleet – hieman ilkeästi sanoen – pienen piirin puuhastelua, eräänlainen erikoisasiantuntijoiden...

Lue artikkeli

Visma Software ja Atea nappasivat finaalipaikat Markie Awardsissa

Visma Software ja Atea pääsevät kisaamaan voitoista maailmanlaajuisessa Markie Awards -kilpailussa! Oracle Marketing Cloudin järjestämässä modernin markkinoinnin kilpailussa suomalaisyritysten rinnalla kilpailee jopa 10 miljardin dollarin liikevaihdolla varustettuja suuryrityksiä.   ID BBN:n Visma...

Lue artikkeli

Erikoistarjous, juuri sinulle? Välty turhien viestien lähettämiseltä: valitse oikea Martech-kombo

Sain uudelta vakuutusyhtiöltäni sähköpostilla ohittamattoman tarjouksen autoilijoille. Viesti toimi ja näytti hyvältä ja sisältökin olisi kiinnostanut – jos olisin omistanut auton. Olen kuitenkin menestyksekkäästi onnistunut välttelemään oman auton hankintaa kohta 25 vuotta. Miksi minulle siis...

Lue artikkeli

Tarvitsetko innovointia ja uusia näkemyksiä?

Henkilökemia, sitoutuneisuus ja luovuuden taso. Nämä kolme nousivat kärkeen, kun mainonnan ostajilta kysyttiin tärkeimmistä markkinointikumppanin valintatekijöstä. Vuoden toimisto -tutkimuksessa paljastui myös markkinointipäättäjien kasvava kriisi sirpaloituvan palvelukentän hallinnasta. Vuoden...

Lue artikkeli

Rentoa keskustelua markkinoinnin automaatiosta – kerran kuussa perjantaina!

Markkinoinnin automaation idearyhmä tai Power Afterwork kokoontui ensimmäistä kertaa viime perjantaina. Monella asiakkaallamme oli pikkujoulukiireitä, mutta asiantunteva joukko pääsi kuitenkin paikalle. Vapaamuotoisessa tapaamisessa keskustelimme miten automaation käyttöönotto on osallistujien...

Lue artikkeli

Vain harva selviytyy GDPR:stä menestyjänä

EU:n tietosuoja-asetuksen eli GDPR:n uskotaan tuottavan ongelmia useammalle yritykselle kuin on aiemmin oletettu. Maailman arvostetuimpiin tutkimus- ja konsultointiyrityksiin kuuluvan Forresterin julkaiseman raportin mukaan 80 prosenttia yrityksistä ei saavuta GDPR -yhteensopivuutta 25.5.2018...

Lue artikkeli

Markkinointiyhteistyö GDPR:n pyörteissä

EU:n uusi tietosuoja-asetus eli GDPR vaikuttaa viimeistään ensi keväänä monen markkinointiorganisaation arkeen. Asetus astuu voimaan toukokuussa 2018, jolloin sen tuomat muutokset vaikuttavat luonnollisesti tuleviin markkinointitoimenpiteisiin, mutta mahdollisesti myös jo tehtyyn kampanjaan tai...

Lue artikkeli

Sisältömarkinnoinnin monityökalu runsaasti julkaiseville

Oraclen uudistunut Content Marketing Cloud tarjoaa runsaan valikoiman työkaluja sisältömarkkinoinnin keskitettyyn hallintaan. Oracle Content Marketing Cloud, entinen Compendium, on tarkoitettu laajojen, lukuisia eri kanavia käyttävien markkinointioperaatioiden koordinointiin. Ohjelman viiden...

Lue artikkeli

LAADUKAS TUKI ON HELPOIN TAPA PARANTAA ASIAKASTYYTYVÄISYYTTÄ

Jokaisella meistä on kokemuksia asiakastuesta. Olemme kaikki kohdanneet tympeää tukipalvelua tai odotelleet sähköpostiin vastausta päivätolkulla. Joka ikinen siis tietää, miten paljon huono tukipalvelu sapettaa, mutta silti moni yritys laiminlyö kyselyihin vastaamisen. Kirjoitin aikaisemmin jutun...

Lue artikkeli

ZEN JA INTEGROINNIN TAITO, OSA 2: ASIAKASPROSESSEJA PALVELEVAT INTEGRAATIOT

Kun perusintegraatio markkinointiautomaatio- ja CRM-järjestelmän välillä on tehty, liidi-, kontakti- ja yritystiedot liikkuvat järjestelmästä toiseen. Useimmille asiakkaillemme tämä on vasta alkuverryttelyä, sillä markkinointiautomaation suurimmat hyödyt saadaan automatisoimalla prosessit. Kaikilla...

Lue artikkeli

MARKKINOINNIN AUTOMAATIO: TAPAHTUMAJÄRJESTÄJÄN PARAS YSTÄVÄ

Jos olet joskus järjestänyt yritystapahtumia, tiedät että kutsujen, uusintakutsujen, vahvistusten, muistutusten, kiitosviestien tms. säätäminen vie aikaa. Aikaa jonka käyttäisi mieluummin tapahtuman suunnitteluun ja järjestelyihin. Modernilla markkinoinnilla viestinnän voi helposti automatisoida. Mark...

Lue artikkeli

Keinoäly, martech-syndrooma ja muut markkinoinnin trendit 2017

Kaikkien suurten trenditeesien viereen tein tavallisen markkinointi-ihmisen katsauksen siihen, miten maailma kuljettaa meitä eteenpäin ja mistä kannattaisi ottaa kiinni. Seuraavat muutokset koskettavat sinua, halusitpa tai et: Sinusta tulee osa markkinoinnin Big Dataa ja voit itse markkinoida...

Lue artikkeli

DMP TAIPUU MAINONNAN TÄSMÄASEEKSI

Kohderyhmätietojen äärimmäisen tarkka hallinta tuo digitaaliseen markkinointiin huimat mahdollisuudet. DMP eli Data Management Platform on tietovarasto, jota käytetään lukemattomista eri lähteistä kerätyn kohderyhmätiedon luokitteluun, analysointiin ja käsittelyyn. DMP:n sisältämä data jaetaan...

Lue artikkeli

RÄÄTÄLÖITYÄ RAPORTOINTIA: MARKETON RAPORTOINTIMAHDOLLISUUKSIEN RAJOJEN YLITTÄMINEN

Raportointi on iso osa markkinoinnin automaatiota. On tärkeää pystyä optimoimaan sisältöjä tulosten ja vierailijoiden käyttäytymisen perusteella. Dataa kertyy suunnattomasti eri lähteistä, ja useimmat markkinointiautomaation järjestelmät tarjoavatkin paljon erilaisia raportteja ilman lisätyötä....

Lue artikkeli

ZEN JA INTEGROINNIN TAITO, OSA 1: CRM - INTEGROINNIN PERUSTEET

Markkinointiautomaation järjestelmää hankittaessa on aina syytä kysyä, mitä integraatiomahdollisuuksia kyseinen järjestelmä tarjoaa. Perustuuhan moderni markkinointi juuri raja-aitojen rikkomiseen, vähintään markkinoinnin ja myynnin väliltä. Tietojärjestelmien välisellä integraatiolla...

Lue artikkeli

MEILAUSTA, SPÄMMÄYSTÄ VAI TEHOKASTA KOHDENNETTUA MARKKINOINTIA?

Markkinoinnissa, niin kuin monella muullakin saralla, innostutaan valtavasti kaikesta uudesta. Uuden lumoissa ei pidä kuitenkaan unohtaa perustekemistä ja hyväksi todistettuja keinoja ja kanavia. Viime aikojen hypetys on pyörinyt sosiaalisen median ympärillä, ja yhdessä sun toisessakin yrityksessä on...

Lue artikkeli

MIKÄ OIKEASTAAN ON LIIDI JA MIKSI SEN MÄÄRITTELY ON TÄRKEÄÄ?

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyöstä ja synergioista puhutaan paljon ja useassa yrityksessä keskustelu käy kuumana siitä, mikä on liidi. Tässä kerron oman näkemykseni. Jutun infograaffiin tästä Markkinoinnin intressissä on tuottaa paljon liidejä. Sen seurauksena määrittely halutaan mahdollisimman...

Lue artikkeli

INTERNET OF THINGS – miten dataa kannattaa hyödyntää?

Viimeinen asioiden nettiin viejä on mätä muna! Kannattaa siis ryhtyä viemään tavaroita verkkoon ja hyödyntämään Internet of Things:n (IoT) mahdollisuuksia. IoT on kenties suurimman hypetyksen aihe tällä hetkellä ja on ollut sitä jo muutaman vuoden. Yksinkertaistettuna IoT:ssa on kyse siitä, että...

Lue artikkeli

Mitattavat tulokset vaativat markkinoinnilta täsmallisiä tavoitteita

Näin vuosisuunnittelun pyörteissä on hyvä pysähtyä miettimään strategisesti, mitä tavoitteita yritykselläsi on tulevalle vuodelle. Markkinoinnin tehtävänä ei ole tuottaa markkinoinnillisia toimenpiteitä ja kampanjoita vaan tukea yrityksen liiketoimintastrategiaa. Minun filosofiani mukaan...

Lue artikkeli