Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

Modernin markkinoinnin taustalla on huikean monimutkaista järjestelmäarkkitehtuuria, jossa tieto viuhuu järjestelmästä toiseen liki reaaliaikaisesti. Vaikka koneisto on kimurantti, sen suunnitteluperiaatteet eivät sitä ole. Modernit tietojärjestelmät rakennetaan paremman asiakaskokemuksen varaan, ja yksi automaation tehtävistä on helpottaa asiakkaan, markkinoinnin ja myynnin arkea. Näistä asioista kirjoittaa Markku.

Vapaa-aikansa Markku viettää 11-vuotiaan tyttärensä varttumista seuraten. Markun harrastuksia ovat ruuanlaitto, viinit, musiikki ja pelaaminen.

Modern marketing is underpinned by tremendously complex system architectures where information transfers from one system to another almost in real time. Even though the machinery is somewhat tricky, its design principles are not. Modern information systems are built to improve the customer experience. One of the tasks of automation is to facilitate the everyday life of the customer, as well as marketing and sales. These are some things that Markku writes about.

Markku, spends his spare time with his 11-year-old daughter. His hobbies include music, good cuisine and wines.

KIRJOITTAJAN VIIMEISIMMÄT

Ajatuksia analytiikan autuudesta

Oraclen Eloqua-markkinointiautomaatiojärjestelmän analytiikka- ja raportointityökalu Insight uudistui täysin. Johtavien markkinointiautomaatiojärjestelmien raportointiominaisuudet ovat paradoksaalisesti olleet niiden kaikkein heikoimmin toimiva osa. Suurimmassa osassa järjestelmiä analytiikka on...

Lue artikkeli

Saippuaa mustassa laatikossa – miksi tekniikkaa ei saa jättää insinöörien huoleksi

Kun järjestelmien välinen tietojen vaihto eli integraatiot tehdään näkyviksi ja tuodaan kaikkien käyttäjien ulottuville, koko organisaatio hyötyy. Järjestelmäintegraatiot ovat perinteisesti olleet – hieman ilkeästi sanoen – pienen piirin puuhastelua, eräänlainen erikoisasiantuntijoiden...

Lue artikkeli

Sisältömarkinnoinnin monityökalu runsaasti julkaiseville

Oraclen uudistunut Content Marketing Cloud tarjoaa runsaan valikoiman työkaluja sisältömarkkinoinnin keskitettyyn hallintaan. Oracle Content Marketing Cloud, entinen Compendium, on tarkoitettu laajojen, lukuisia eri kanavia käyttävien markkinointioperaatioiden koordinointiin. Ohjelman viiden...

Lue artikkeli

Zen ja integroinnin taito, osa 2: Asiakasprosesseja palvelevat integraatiot

Kun perusintegraatio markkinointiautomaatio- ja CRM-järjestelmän välillä on tehty, liidi-, kontakti- ja yritystiedot liikkuvat järjestelmästä toiseen. Useimmille asiakkaillemme tämä on vasta alkuverryttelyä, sillä markkinointiautomaation suurimmat hyödyt saadaan automatisoimalla prosessit. Kaikilla...

Lue artikkeli

DMP taipuu mainonnan täsmäaseeksi

Kohderyhmätietojen äärimmäisen tarkka hallinta tuo digitaaliseen markkinointiin huimat mahdollisuudet. DMP eli Data Management Platform on tietovarasto, jota käytetään lukemattomista eri lähteistä kerätyn kohderyhmätiedon luokitteluun, analysointiin ja käsittelyyn. DMP:n sisältämä data jaetaan...

Lue artikkeli

Zen ja integroinnin taito, osa 1: CRM -integroinnin perusteet

Markkinointiautomaation järjestelmää hankittaessa on aina syytä kysyä, mitä integraatiomahdollisuuksia kyseinen järjestelmä tarjoaa. Perustuuhan moderni markkinointi juuri raja-aitojen rikkomiseen, vähintään markkinoinnin ja myynnin väliltä. Tietojärjestelmien välisellä integraatiolla...

Lue artikkeli

Mitä on lead scoring ja mitä hyötyä siitä on?

Liidien automaattinen luokittelu (eli lead scoring) on kuuma peruna. Se on markkinointiautomaatiojärjestelmissä yleisesti käytetty menetelmä, jossa markkinointitietokannan kontaktit (liidit) järjestetään arvojärjestykseen näistä kerätyn tiedon valossa.  Yksinkertaistaen lead scoring pyrkii vastaamaan...

Lue artikkeli