Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

20.10.2016 - 21:00 Julius Murtojärvi

MITÄ YHTEISTÄ ON VISKILLÄ JA KAMPANJAKONSEPTEILLA?

Jotkut pyytävät viskinsä ”on the rocks” (jäiden kera) tai ”with a twist” (sitruunalla). Kummankin tehtävänä lienee laimentaa viskin ominaismakua.  Yleensä viskin virkaa toimittaa joku jo valmiiksi väljähtäneen makuinen sekoitus. Pyritään siis peittämään jo valmiiksi huonoja ominaisuuksia. Vähän sama on ideoissakin: Valmiiksi huonosta ideasta ei saa hyvää peittämällä sitä hienouksien ja krumeluurien alle. Mitä muuta yhteistä on viskillä ja kampanjakonsepteilla? 

AD alkaa kirjoittaa. Näppäimistöstä pitäisi syntyä muutakin kuin Photoshopin pikakomentoja. Täytynee ottaa rohkaisuryyppy. Lasissa on 12 vuotta erilaisissa tynnyreissä kypsynyttä Dalmoren single malt viskiä. Niin pehmeä ja täyteläinen maku. Onpas hyvää ja syksyistä! Hyvällä viskillä on helppo saada ilahtumisen tunne, samoin hyvällä konsepti-idealla. Ehkä melko ohut aasinsilta aiheeseen, mutta yritetään vahvistaa sitä tekstin edetessä.

Hyvä konsepti-idea on kuin hieno single malt, tai taidolla tehty blend. Kun sitä pyörittelee suussa ja hieman analysoi, sen aromit hiipivät esiin ja löydätkin mitä erilaisimpia vivahteita. Se alkaa avautua ja muuttuukin monipuoliseksi! Voit lukea paperilta mitä asiantuntijan mukaan siitä pitäisi löytyä, mutta yhtäkkiä saatatkin löytää jotain ihan omaa! Mikä onnistumisen tunne! Pyörittelen suussani hetken Dalmorea, kunnes alkoholi alkaa liiaksi polttaa. Sitä ennen löydän kuitenkin hieman vaniljaa. Ja sitrusta! Eikä tarvinnut edes nauttia ”with a twist”!

Huomaan, että alkoholi alkaa vaikuttaa, mieli rentoutua. Mitä muuta yhteistä voisi olla viskillä ja kampanjakonsepteilla? Noh varmaan ainakin hinta. Usein tuppaa olemaan, että mitä korkeampi hinta viskipullossa, sitä miellyttävämpi viski on kyseessä. Koska rahalla saa aikaa. Vähän niin kuin viski, ideatkin vaativat aikaa hautua ja kehittyä. Minun Dalmorenikin vaati 12 vuotta kypsyttelyä, ennen kuin se päätyi minun lasiini. On sääli maistaa sellaista viskiä, josta huomaa, että pari vuotta tynnyrissä olisi saattanut tehdä siitä hyvän sijasta erinomaisen. Ja vain siksi, etteivät tekijät viitsineet odottaa ennen kuin tunkivat tavaransa markkinoille.

Listaan vielä hyvän viskin ominaisuuksia:

  1. monipuolinen
  2. yllättävä
  3. persoonallinen
  4. erottuva
  5. tasalaatuinen
  6. merkilleen uskollinen
  7. sellainen, josta tekijä voi olla ylpeä

Hyvä idea on, noh, kaikki nuo samat. Meidän kaikkien pitäisi osata vaatia parempaa ja laadukkaampaa, ei tyytyä vedellä ja sitruunoilla jatkettaviin liemiin. Niistä ei yleensä seuraa mitään hyvää.

Oliko tässä kirjoituksessa jotain ideaa? Ainakin sen verran, että sain tekosyyn nauttia hyvää viskiä.

Tags:

Sisältömarkkinointi
blog comments powered by Disqus
About me

Graafisen suunnittelun ammattilainen, Julius, on luova ja lahjakas moderni markkinoija. Hän tietää visuaalisen maailman trendit ja surffaa digitaalisen aallon harjalla. Blogissa hän ruotii ID BBN:n kilpailumenestystä ja ihmettelee mitä kaikkea uuttaa maailmalla tapahtuu.

Julius is a talented and creative graphic designer who is well acquainted with the most recent visual and digital trends. His blog posts focus on marketing contests and on all things new and noteworthy.

Lisää kirjoittajalta