Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

4.9.2016 - 21:00 Matti Aalto-Setälä

MITEN SAAT ASIAKKAAT PYSYMÄÄN ASIAKKAINASI?

Uusien asiakkaiden saaminen on tunnetusti se kaikkein työläin homma. Vanhojen asiakkaiden pitäminen taas vaatii että, no – että asiakas on tyytyväinen.

Meidän asiakkaamme ovat pääasiassa pysyneet asiakkainamme. Eli kun on kerran ID BBN:n asiakkaaksi päätynyt, ei pois tarvitse vaihtaa. Listasin muutamia mieleeni tulleita vinkkejä, miten olemme tähän pystyneet. Saa käyttää.

Innostu
Pienen organisaation joustavuus. Okei, kuulostaa kauhealta eikä samalla miltään. Oikeasti tarkoitan tällä sitä, että kun asiakas tarvitsee jotain nopeasti, me voimme sen toteuttaa – kellonajasta riippumatta. Meillä kun on tapana innostua haasteista. Tästä asenteesta saammekin useimmiten kehuja. Palvelemme nopeasti, vaikka emme ole kurssittaneet asiantuntijoitamme trendikkäillä projektijuoksukursseilla. Se vain tulee luonnostaan, innostuksesta.

Suunnittele
Teemme kaikki projektit melkoisen suunnitelmallisesti, aikataulutamme ja teemme työlistat järjestelmällisesti. Asiakkaan kannalta tämä tarkoittaa ennustettavaa projektin valmistumista, ennakoitavia kustannuksia ja tyytyväisyyttä. Tämä toki vaatii alussa vähän enemmän työtä, mutta säästää myöhemmin paljon aikaa ja vaivaa.

Opiskele
Koetamme pysyä digitaalisen maailman vauhdissa ja seurata trendejä. Siksi käytämmekin paljon tunteja opiskeluun. Pelkästään alan uutisia ja blogeja lukemalla löytää nopeasti uusia näkökulmia.

Opiskelemme myös sen takia, että haluamme tuntea ainakin kaikki markkinoinnin ja myynninedistämisen softat. Puolet työntekijöistämme on tekniikan poikia (valitettavasti ei toistaiseksi yhtään tekniikan tyttöä). Tiedämme uusimmat ohjelmat, kikat ja integraatiot. Asiakkaalla saattaa esimerkiksi olla käytössä ohjelma, joka toiseen ohjelmaan integroituna antaisi valtavaa lisähyötyä markkinoinnissa. Koulutamme itseämme, jotta osaamme ideoida, ehdottaa ja toteuttaa uusia integraatioita ja muita niksejä.

Voimme siis jatkuvan opiskelun ansiosta tarjota asiakkaalle aidosti sopivinta tuotetta, ja asiakkaamme ovat tämän huomanneet. Ajattelemme siis aina asiakkaan etua (sori, kuulostaa ehkä kliseeltä, mutta tottahan se on).

Tasapainota
Meillä on mukavat proikkarit, joiden ansiosta emme hörhöile ja haahuile, mutta emme myöskään tärkeile. No okei, joskus joku saattaa hörhöillä, mutta vain silloin kun on sen aika. Aikataulut ja lupaukset pidetään, kuitenkin luovissa palavereissa on lupa sekoilla sopivasti. Tasapainon löytäminen on oma taitolajinsa, mutta sopiva sekoitus luovuutta, hulluutta ja asiantuntijuutta muodostuu yhteistyön edetessä.

Kuuntele
Kanssamme on kuulemma kiva tehdä töitä. Me vastaamme nopeasti sähköposteihin ja puheluihin, ja kanssamme voi heittää läppää, jos siltä tuntuu. Voisin jatkaa aiheesta kertomalla pari kulunutta ilmaisua siitä, miten kuuntelemisella päästään parempiin tuloksiin, mutta säästän itseni tällä kertaa siltä vaivalta. Mutta kuuntelemalla kyllä saavutetaan parempia tuloksia – jos emme kuuntelisi asiakkaitamme, kukaan ei todennäköisesti haluaisi kanssamme työskennellä.

Välitä
Välitämme asiakkaan bisneksestä, ajattelemme kokonaisuutta, liiketoimintaa.
Menipä jotenkin kehuskeluksi… Mutta asiakkaamme ovat pysyneet meillä pitkään, ja näitä asioita he tuntuvat arvostavan. Toki aina voimme parantaa toimintaamme – emme mekään ole täydellisiä. Seuraavaksi meidän tuleekin panostaa uusiin ja ainutlaatuisiin luoviin ideoihin!

Tags:

Kampanjahallinta
Kampanjasuunnittelu
Liidit
Moderni digimarkkinoija
blog comments powered by Disqus
About me

Digitalisaation keskipisteessä oleva Matti kirjoittaa näkemyksistään tämän päivän markkinoinnista. Matti auttaa päivätyönään Suomen parhaita yrityksiä modernin markkinoinnin ihmeellisessä maailmassa. Yötyönään hän vetäytyy studioonsa musiikin vielä ihmeellisempään maailmaan. Ennen vanhaan markkinoinnissa ei ollut kyse teknologiasta – eikä ole nytkään. Kaiken keskiössä on asiakas ja hänen tunteensa. Asiakkaiden kokemus on pyhä asia.

Being at the center of digitalization, Matti writes about his views on today’s marketing. In his day job Matti helps top Finnish companies succeed in the marvelous world of modern marketing. During night time, he retreats to his studio to engage in the even more wonderful world of music.

Previously marketing was not about technology - nor is it today. At the heart of everything is the client and his or hers feelings. The customer's experience is a sacred thing.

Lisää kirjoittajalta