Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

Nuoret talentit pokkaavat palkintoja

24-vuotias mainonnan suunnittelua Turun AMK:ssä kolmatta vuotta opiskeleva Tommi Selander halusi harjoittelupaikkaan, jossa pääsisi tekemään modernia visuaalista suunnittelua ja sisällöntuottoa tämän päivän tarpeisiin. Maaliskuussa 2018 hän aloitti harjoittelijana ID BBN:n Turun toimistolla. Kuvaile...

Lue artikkeli

Visma Software ja Atea nappasivat finaalipaikat Markie Awardsissa

Visma Software ja Atea pääsevät kisaamaan voitoista maailmanlaajuisessa Markie Awards -kilpailussa! Oracle Marketing Cloudin järjestämässä modernin markkinoinnin kilpailussa suomalaisyritysten rinnalla kilpailee jopa 10 miljardin dollarin liikevaihdolla varustettuja suuryrityksiä.   ID BBN:n Visma...

Lue artikkeli

Markkinoinnin kuumin kisakausi on käsillä

Taas on vuoden jännittävin aika! Markkinoinnin kisakausi käy nyt kuumimmillaan. Kämmenet hikoillen odotellaan, josko edellisen vuoden kova työ realisoituisi finaalipaikoiksi tai jopa palkintosijoiksi! Toimistona emme ole ikinä kovin aktiivisesti osallistuneet kilpailuihin. Tämä johtuu lähinnä siitä,...

Lue artikkeli

Tarvitsetko innovointia ja uusia näkemyksiä?

Henkilökemia, sitoutuneisuus ja luovuuden taso. Nämä kolme nousivat kärkeen, kun mainonnan ostajilta kysyttiin tärkeimmistä markkinointikumppanin valintatekijöstä. Vuoden toimisto -tutkimuksessa paljastui myös markkinointipäättäjien kasvava kriisi sirpaloituvan palvelukentän hallinnasta. Vuoden...

Lue artikkeli

Powerbreakfast 14.2.2018: Luovuus löytyy järjestyksestä

Ystävänpäivän Powerbreakfast-tilaisuudessa heittäydyttiin huikeiden mainosten maailmaan, pohdittiin liidejä tuottavien sisältöjen luonteenlaatua ja innostuttiin sisältöhubeista ja ostajapersoonista! ID BBN:n Ville Murtojärvi esitti osallistujille edelläkävijäyritysten inspiroivia mainos-...

Lue artikkeli

Valmentajan 5 vinkkiä parempaan asiakaskokemukseen

Minulla on ollut ilo päästä ID BBN:llä mukaan asiakaskokemuksen kehittämisen työpajatyöskentelyyn. Käytössämme on Customer Experience Journey Mapping -menetelmä, josta Timo Kruskopf blogissaan toteaa: ”CXJM-prosessi on asiakaskokemuksen hallintaan suunniteltu metodi, jossa havainnollisesti...

Lue artikkeli

Löydä oikea polku asiakkaan ostokokemukseen

Asiakaskokemukset eivät koskaan ole samanlaisia, vaikka kyseessä olisi sama tuote tai palvelu. Oman yrityksen asiakaskokemusta voi parantaa analysoimalla sitä puhtaasti ostajan näkökulmasta, esimerkiksi CXJM-menetelmän avulla.  Ostaminen on monesta kohtaamisesta muodostuva kokonaisuus, johon mahtuu...

Lue artikkeli

Rentoa keskustelua markkinoinnin automaatiosta – kerran kuussa perjantaina!

Markkinoinnin automaation idearyhmä tai Power Afterwork kokoontui ensimmäistä kertaa viime perjantaina. Monella asiakkaallamme oli pikkujoulukiireitä, mutta asiantunteva joukko pääsi kuitenkin paikalle. Vapaamuotoisessa tapaamisessa keskustelimme miten automaation käyttöönotto on osallistujien...

Lue artikkeli

Vain harva selviytyy GDPR:stä menestyjänä

EU:n tietosuoja-asetuksen eli GDPR:n uskotaan tuottavan ongelmia useammalle yritykselle kuin on aiemmin oletettu. Maailman arvostetuimpiin tutkimus- ja konsultointiyrityksiin kuuluvan Forresterin julkaiseman raportin mukaan 80 prosenttia yrityksistä ei saavuta GDPR -yhteensopivuutta 25.5.2018...

Lue artikkeli

Mitä tapahtuu vuonna 2030?

Tulevaisuus on aina kiinnostanut ihmistä. Jo vuosisatoja ihmiset ovat visioineet siitä, mitä tulevaisuus voi tuoda tullessaan. Parhaimmillaan ennustukset ovat onnistuneita, kuten vuonna 1908 ollut pilapiirrossanomalehdessä, jossa ihminen puhui kävellessään kaupungilla puhelimeen. Pilapiirtäjällä oli...

Lue artikkeli

Etätyöntekijä sitoutuu yritykseen, ei paikkaan

Keskittymiskykymme on nykyään sekunnin lyhyempi kuin kultakalalla, eli naurettavat 8 sekuntia. Tilannetta ei helpota avokonttorin piippaavat puhelimet, yleinen häly ja jatkuva puheensorina. Monet hoitavatkin erityistä keskittymistä vaativat työt etänä.Yli 30 % suomalaisista työskentelee ainakin...

Lue artikkeli

Järjestelmien viidakosta tehokkaan raportoinnin mestariksi

Modernin markkinoinnin operointi vaatii tuekseen monia eri järjestelmiä. Markkinointiputken hallintaprosessi voi olla haastavaa, jos siitä kerätty data löytyy pienistä osista ja useaan eri järjestelmään ripoteltuna. Tämä usean järjestelmän hallinta on asettanut markkinointivastaavat (CMO) uusien...

Lue artikkeli

Markkinointiyhteistyö GDPR:n pyörteissä

EU:n uusi tietosuoja-asetus eli GDPR vaikuttaa viimeistään ensi keväänä monen markkinointiorganisaation arkeen. Asetus astuu voimaan toukokuussa 2018, jolloin sen tuomat muutokset vaikuttavat luonnollisesti tuleviin markkinointitoimenpiteisiin, mutta mahdollisesti myös jo tehtyyn kampanjaan tai...

Lue artikkeli

Mitä seuraavaksi tapahtuu? -Interaktiivisuuden hyödyntäminen peleissä ja asiakkaan matkalla

Keskustelin ystäväni, ohjaaja Stobe Harjun kanssa elokuvien tekemisestä. Harjun visiossa on yhä interaktiivisemmat elokuvat, joiden juonteenkäänteet katsoja päättää itse. Mietinkin, miten tätä interaktiivisuutta voisi hyödyntää markkinoinnissa? Stobe Harju on ohjannut muun muassa Alan Wake -pelin...

Lue artikkeli

Laadukas tuki on helpoin tapa parantaa asiakastyytyväisyyttä

Jokaisella meistä on kokemuksia asiakastuesta. Olemme kaikki kohdanneet tympeää tukipalvelua tai odotelleet sähköpostiin vastausta päivätolkulla. Joka ikinen siis tietää, miten paljon huono tukipalvelu sapettaa, mutta silti moni yritys laiminlyö kyselyihin vastaamisen. Kirjoitin aikaisemmin jutun...

Lue artikkeli

Keinoäly, martech-syndrooma ja muut markkinoinnin trendit 2017

Kaikkien suurten trenditeesien viereen tein tavallisen markkinointi-ihmisen katsauksen siihen, miten maailma kuljettaa meitä eteenpäin ja mistä kannattaisi ottaa kiinni.  Seuraavat muutokset koskettavat sinua, halusitpa tai et: Sinusta tulee osa markkinoinnin Big Dataa ja voit itse markkinoida...

Lue artikkeli

3 sähköisen markkinoinnin visuaalista trendiä

Kolme visuaalisen suunnittelijan bongaamaa trendiä, jotka jäivät käteen vuodesta 2016. Nämä on syytä ottaa huomioon tulevana vuonnakin. Viime vuodet ovat olleet visuaaliselle suunnittelijalle jännittäviä. Suuret trendit maailmalla ovat pyrkineet jo hetken kohti minimalismia: nykyään kaiken on oltava...

Lue artikkeli

Mitä teet markkinointiosastolla?

Miksi osa yritysten markkinointiosastoista jää jälkeen modernin markkinoinnin teknologiakehityksestä? Osastot, jotka ovat eniten trendien pulssilla, tietävät missä muoti menee niin musiikissa, viihteessä kuin kulttuurissa yleensäkin. Piiloudutaanko teknologian edessä läppärien taakse ja odotetaan,...

Lue artikkeli

Toivotko muutosta? Aseta selkeä tavoite

Mitä odotuksia kohdistat järjestämääsi tapahtumaan tai markkinointikampanjaan? Oletko kirjannut ylös tärkeimmät tavoitteet?  Asetettaessa tapahtuman tavoitteita, mieleen tulee yleensä ensimmäisenä osallistujamäärä, viihtyvyys, tunnelma sekä ohjelman sisältö. Nämä kaikki ovat tärkeitä,...

Lue artikkeli

Näin saat asiakkaat pysymään asiakkainasi!

Uusien asiakkaiden saaminen on tunnetusti se kaikkein työläin homma. Vanhojen asiakkaiden pitäminen taas vaatii että, no – että asiakas on tyytyväinen. Meidän asiakkaamme ovat pääasiassa pysyneet asiakkainamme. Eli kun on kerran ID BBN:n asiakkaaksi päätynyt, ei pois tarvitse vaihtaa. Listasin...

Lue artikkeli