Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

28.5.2018 - 8:06 ID BBN

Nuoret talentit pokkaavat palkintoja

24-vuotias mainonnan suunnittelua Turun AMK:ssä kolmatta vuotta opiskeleva Tommi Selander halusi harjoittelupaikkaan, jossa pääsisi tekemään modernia visuaalista suunnittelua ja sisällöntuottoa tämän päivän tarpeisiin. Maaliskuussa 2018 hän aloitti harjoittelijana ID BBN:n Turun toimistolla.

Kuvaile lyhyesti, mitä hommia teet. Millainen on työpäiväsi?
Työt tietty vaihtelevat päivittäin, mutta teen melkeinpä kaikkea taitosta videotuotantoihin asti. Harjoittelun aikana olen päässyt tekemään esimerkiksi nettisivujen layouteja, meilejä, kuvituksia, taittoa, animointia, kuvaamaan liikkuvaa ja stilliä - eli laidasta laitaan ja kaikkea siltä väliltä, mutta omien vahvuuksieni mukaan.

Olen ollut todella tyytyväinen siihen, että harjoittelun aikana on annettu tehdä niitä asioita, joissa pääsee näyttämään osaamistaan, mutta on myös haastettu niihin töihin, joissa olisi vielä opeteltavaa. Tiukoissa tilanteissa on ohjattu ja opetettu ja avunsaanti on ollut vaivatonta. Yhteistä kaikelle työlle on kuitenkin se, että se on luovaa. Töitä on toki paljon, mutta koneellista suorittamista se ei ole. 

Mikä sinua kiinnosti eniten ID BBN:ssä? 
Ehdottomasti digitaalisuus. Vaikka hienosti toteutetulla ja viimeistellyllä printtityöllä on paikka sydämessäni, saa digipuolen mahdollisuuksien loputon määrä minut innostumaan ja kokeilemaan mikä on mahdollista. Se loppujen lopuksi on kuitenkin suunta, johon menemme nopeutuvalla vauhdilla.

Mitä olet pitänyt ID BBN työporukasta sekä toimistosta? Miten kuvailisit ilmapiirin toimistolla?
Toimistolla vallitsee selkeä yhteenkuuluvuuden ilmapiiri. Oli sitten harjoittelija tai toimitusjohtaja, kokee olevansa osa yhteisöä. Se näkyy tekemisessä, yhteisissä illanvietoissa (joita järjestetään usein) ja vastuun jakamisessa, josta konkreettisin esimerkki on liukumatunnit: työtä voi siis tehdä silloin, kun itselle parhaiten sopii.

Osallistuit yhdessä Venla Anttilan kanssa 2018 Adprofit Junior -kilpailuun ja voititte! Kerro lyhyesti tästä kilpailusta ja työstänne. Miksi juuri teidän työnne voitti?

Adprofit-kilpailuun osallistuminen oli osa kurssia jota suoritin harjoittelun aikana. Kilpailun juniorisarjaan voi osallistua kuka tahansa 20-29 vuotias, joko opiskelija tai juuri uraansa aloitteleva suunnittelija. Tarkoituksena on tuoda esiin nuoria suunnittelijalahjakkuuksia. Kilpailussa annetaan aito briffi, johon tulee vastata deadlineen mennessä. Tänä vuonna tuon briiffin antoi Valio, ja tehtävänä oli suunnitella Valion markkinointia Espanjaan. 

Tuomariston mukaan työmme on edukseen erottuva kampanja, jonka luova idea liittyi selkeästi tuotteeseen ja sen tarjoama tuote-etu oli relevantti kuluttajalle. Suunnittelu on kokonaisvaltaista ja tarkoin mietittyä, sekä tietysti espanjaksi. Värimaailman yhdistää heti tuotteeseen.

Voittava työ on kuitenkin lopputulos onnistuneesta tiimityöskentelystä, joten kaikkea kunniaa en voi ottaa, vaan puolet siitä kuuluu kisaparilleni Venla Anttilalle. 

Miten voittosi otettiin vastaan ID BBN:llä?
Jotta voisin välittää tunnelman, tarvittaisiin tähän video tekstin sijaan. Oli todella hienoa palata palkintogaalan jälkeisenä aamuna töihin, jossa minut vastaanotettiin raikuvien aplodien, onnittelujen sekä kuohuvan kera. Ei jäänyt epäselväksi, etteivätkö muut olisivat olleet yhtä onnellisia ja ylpeitä voitosta kuin minä.

Mitä taitoja olet oppinut ID BBN:llä?
Printtitaitto, joka on ollut Akilleen kantapääni, on nyt tullut tutuksi. Kun se ei alussa oikein luonnistunut, sain aikaa sen opiskeluun ja harjoitteluun. Olen myös harjoitellut animointia, joka sekin alkaa pikkuhiljaa sujua.

Suosittelisitko harjoittelupaikkaa muille kiinnostuneille?
Todellakin! Oli sitten mainonnan suunnittelija, copywriter, graafikko tai koodaaja, niin täällä pääsee oikeasti tekemään mielekkäitä juttuja nuorekkaassa porukassa, niin kotimaisille kuin kansainvälisillekin asiakkaille. Vaikken sitä aluksi ajatellutkaan, ID BBN osoittautui juuri sellaiseksi paikaksi jota hain.


Lue myös: 

Osaamisen aarreaitta tekniikan ammattilaisille 

Ideat lentoon hyvällä porukalla

Tiimin tahdittajat

Tags:

Ihme duuneja
Menestystä muutoksesta
Moderni digimarkkinoija
Poweriamarkkinointiin
Vakuuttava sisältö
blog comments powered by Disqus
About me

ID BBN on Pohjoismaiden johtava automaatioasiantuntija ja asiakaskokemuksen kehittäjä.

ID BBN is the leading automation expert and customer experience developer in the Nordic countries.

Lisää kirjoittajalta