Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

20.2.2018 - 10:29 ID BBN

Powerbreakfast 14.2.2018: Luovuus löytyy järjestyksestä

Ystävänpäivän Powerbreakfast-tilaisuudessa heittäydyttiin huikeiden mainosten maailmaan, pohdittiin liidejä tuottavien sisältöjen luonteenlaatua ja innostuttiin sisältöhubeista ja ostajapersoonista!

ID BBN:n Ville Murtojärvi esitti osallistujille edelläkävijäyritysten inspiroivia mainos- ja markkinointiesimerkkejä, joilla nämä erottautuvat kilpailijoistaan. Tällä hetkellä korostuu erityisesti seuraavat trendit:


1. Yritykselle tärkeiden arvojen esille tuominen
2. Mieleen jäävien tarinoiden kertominen
3. Visuaalisuuteen panostaminen ja
4. Tunteisiin vetoavien high-tech-elämysten tarjoaminen

 

Ajatusjohtajuutta sisältöhubin avulla

Yritykset ympäri maailmaa ovat aidosti heränneet siihen, että sisältöjen laatu on tärkeämpää kuin määrä ja pohjatyöhön kannattaa panostaa. ID BBN:n Susanna Juusti muistutti puheessaan, että luovuus ja järjestelmällisyys eivät ole toisiaan poissulkevia asioita: luovimmat ratkaisut syntyvät yleensä järjestelmällisen tekemisen kautta.

Moni osallistuja kiinnostui tilaisuudessa esitellyistä sisältöhubeista, joita varsinkin suuryritykset käyttävät ajatusjohtajuuden luomiseen. Visma esitteli oman, ostajapersoonan tarpeiden mukaan rakennetun sisältöhubinsa, joka on yltänyt loistaviin tuloksiin ja saavuttanut kohderyhmänsä todella tehokkaasti. Kuten Vismankin case osoittaa, sisältöhubi vaatii huolellisen kohdentamisen lisäksi myös asiaan vihkiytyneitä ja innostuneita sisällöntuottajia. Oman henkilöstön motivoiminen on hyvinkin kannattavaa!

Oikein kohdennettu sisältö tuottaa liidejä

Sisällöntuotannossa laatuun panostaminen tarkoittaa ensinnäkin huolellisesti laadittuja ostajapersoonia, joiden mukaan laaditaan kaikki yrityksen viestit. Schneider Electricin Pia Tavenius kertoi mieleenpainuvasti globaalin sisällön ja ostajapersoonien paikallistamisesta. Globaalilla yritysjätillä on käytössään keskitetty sisällöntuotanto, joka tuottaa yleistasoista sisältöä yli 100 maahan. Kuitenkin esimerkiksi sähköurakoitsijan työ on hyvinkin erilaista riippuen siitä, missä päin maailmaa tämä työskentelee – eksoottisemmissa maissa sähköurakoitsijaa on ohjeistetettava ottamaan rokotuksia apinoiden levittämiä sairauksia vastaan... Siksi myös Schneider Electricin Ranskassa luodut globaalit ostajapersoonat ja sisällöt lokalisoitiin yhteistyössä ID BBN:n kanssa suomalaisia tarpeita vastaaviksi.

Mitä oppeja ystävänpäivän Powerbreakfastista jäi päällimmäisenä mieleen? Varmaan ainakin se, että, kun ostajapersoonat laaditaan huolellisesti ja sisällöt tehdän vastaanottaja mielessä, arvokkaiden liidien määrä kasvaa.

Seuraava Powerbreakfast on teknologiapainoitteinen: 24. toukokuuta 2018 järjestettävässä tilaisuudessa saat vastauksia moniin Martechiin liittyviin kysymyksiisi! Stay tuned!

 

Lue myös:
Oletko moderni markkinoija: hallitsetko luvut ja luovuuden?
Mistä moderni markkinoija inspiroituu?

Tutustu asiakascaseihin >
 

Teemmekö teillekin sisältöhubin? Ota yhteyttä!

Tags:

Customer Experience
Kampanjahallinta
Kampanjasuunnittelu
Markkinoinnin automaatio
Moderni digimarkkinoija
Ostajapersoonat
Poweriamarkkinointiin
Sisältömarkkinointi
blog comments powered by Disqus
About me

ID BBN on Pohjoismaiden johtava automaatioasiantuntija ja asiakaskokemuksen kehittäjä.

ID BBN is the leading automation expert and customer experience developer in the Nordic countries.

Lisää kirjoittajalta