Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

11.5.2017 - 10:26 Markku Alikoski

Sisältömarkinnoinnin monityökalu runsaasti julkaiseville

Oraclen uudistunut Content Marketing Cloud tarjoaa runsaan valikoiman työkaluja sisältömarkkinoinnin keskitettyyn hallintaan.

Oracle Content Marketing Cloud, entinen Compendium, on tarkoitettu laajojen, lukuisia eri kanavia käyttävien markkinointioperaatioiden koordinointiin. Ohjelman viiden peen (Plan, Produce, Publish, Promote ja Prove) toimintamalli on tilaajapohjainen.

Esimerkiksi markkinointipäällikkö voi tilata sisällöntuottajalta tietynlaisia sisältöjä, jotka etukäteen määritellyn työnkulun ja aikataulun mukaisesti etenevät tuotantovaiheen kautta käännettäviksi ja lopuksi julkaistaviksi, ajastetusti ja automatisoidusti. Prosessivuot ja käyttäjäroolit voidaan mallintaa oman maun mukaan, ja niitä voi olla useita erilaisia. Myös erilaisia sisältötyyppejä voidaan luoda itse.

Järjestelmän julkaisualusta sisältää:

  • Oman blogimuotoisen julkaisujärjestelmän erilaisine sivupohjineen. Erilaisia blogeja voi olla useita.
  • Sisältöjen promootion sosiaalisissa kanavissa (LinkedIn, Twitter ja Facebook)
  • Julkaisun integroituihin markkinointiautomaatiojärjestelmiin (Eloqua, Responsys ja Salesforce Marketing Cloud)
    • Sähköpostien ja kampanjasivujen sisällöt
  • WordPress blogijulkaisut
  • Yrityksen sisäiset, intranet-tyyppiset aineistoarkistot (esim. kaikki myynnin tarvitsemat dokumentit, tuotekuvat, kaaviot, mainosbannerit ym.)
  • Hyvät API-rajapinnat integraatioiden rakentamiseen

Järjestelmä avustaa sisältöjen hakusanaoptimoinnissa ja sen avulla on mahdollista kohdistaa sisältöjä eri ostajapersoonille näiden asiakkaan matkan eri vaiheisiin. Se integroituu myös käännöspalveluihin (mm. LionBridge). Markkinointikalenteri helpottaa tuotantoprosessin eri vaiheiden orkestrointia. Ohjelman oma analytiikka seuraa tuotantoprosesseja, projekteja ja viestinnän vaikutusta sekä yksityiskohtaisesti  että kokonaisvaltaisesti.

Monipuolisten integraatio-ominaisuuksien ansiosta kaikkea sisällöntuotantoa voidaan ohjata yhdellä ohjelmistolla. Koska sisällöntuotanto edellyttää usein laajaa yhteistyötä yrityksen omien työntekijöiden, alihankkijoiden ja partnereiden kesken, on huomattava etu, että toimijat joutuvat opettelemaan ainoastaan yhden järjestelmän käytön.

Ohjelma on ensi sijassa tarkoitettu suurelle, monikieliselle, runsaasti julkaisevalle yritykselle, jolla on myös markkinointiautomaatiojärjestelmä käytössään. Järjestelmän käyttöönotto edellyttää, että yrityksellä on sisältöstrategia valmiina. ID BBN:n sertifioidut asiantuntijat avustavat mielellään järjestelmän käyttöönotossa!

 

Lue myös mielenkiintoinen integraatiosarjaamme:
Zen ja integroinnin taito, osa 1: CRM-integroinnin perusteet
Zen ja integroinnin taito, osa 2: asiakasprosesseja palvelevat integraatiot

Tags:

Järjestelmäintegraatio
Kampanjahallinta
Kampanjasuunnittelu
Markkinointiteknologia
Ostajapersoonat
Sisältömarkkinointi
blog comments powered by Disqus
About me

Modernin markkinoinnin taustalla on huikean monimutkaista järjestelmäarkkitehtuuria, jossa tieto viuhuu järjestelmästä toiseen liki reaaliaikaisesti. Vaikka koneisto on kimurantti, sen suunnitteluperiaatteet eivät sitä ole. Modernit tietojärjestelmät rakennetaan paremman asiakaskokemuksen varaan, ja yksi automaation tehtävistä on helpottaa asiakkaan, markkinoinnin ja myynnin arkea. Näistä asioista kirjoittaa Markku.

Vapaa-aikansa Markku viettää 11-vuotiaan tyttärensä varttumista seuraten. Markun harrastuksia ovat ruuanlaitto, viinit, musiikki ja pelaaminen.

Modern marketing is underpinned by tremendously complex system architectures where information transfers from one system to another almost in real time. Even though the machinery is somewhat tricky, its design principles are not. Modern information systems are built to improve the customer experience. One of the tasks of automation is to facilitate the everyday life of the customer, as well as marketing and sales. These are some things that Markku writes about.

Markku, spends his spare time with his 11-year-old daughter. His hobbies include music, good cuisine and wines.

Lisää kirjoittajalta