Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

15.6.2017 - 8:35 Jere Hakamäki

Tiimin tahdittajat

Millaista on proikkarin työ modernin markkinoinnin ja kansainvälisten asiakkaiden parissa?

Kysytään parilta ID BBN:n uudelta tulokkaalta. Åbo Akademissa kansainvälistä markkinointia lukenut Tanja Holm valmistui keväällä 2017 ja aloitti saman tien ID BBN:n riveissä tittelillä Digital Project Manager Trainee. Aiemmin Panic Marketingin myyntijohtajana toiminut Jussi Soro siirtyi meille Digital Project Manageriksi vuodenvaihteessa 2017.

ID BBN:n riveistä löytyy myös luovia suunnittelijoita ja tekniikan taitajia. Tutustu luovan tiimin tekijöihin tästä.

 

Miksi halusit ID BBN:lle töihin?

Tanja:
Katselin monia mielenkiintoisia yrityksiä Turusta, yksi niistä oli ID BBN. Nimenomaan digitaalinen markkinointi kiinnosti tulevaisuuden juttuna, on hienoa päästä oppimaan ja kehittymään. Perinteiseen mainostoimistoon verrattuna täällä on enemmän uutta, kiinnostavaa haastetta.

Jussi:
Halusin siirtyä urallani eteenpäin yritykseen, jossa oppisin lisää ja pääsisin haastamaan itseäni. ID BBN:ssä näin aikuisemman, suuremman, pitkäaikaisemman yrityksen, jolla oli suunta ja meininki kohdillaan. 

 

Mitkä ovat yhteysihmisenä tärkeimmät tehtäväsi?

Tanja:
Asiakkaisiin yhteyden pitäminen ja heidän kanssaan keskustelu, mitä he tarvitsevat ja mitä voidaan tarjota. Hommaan sisältyy luovien ja teknisten osaajien koordinointia ja projektien aikataulussa pitämistä. Teen sekä asiakkuustyötä että ID BBN:n omaa markkinointia. 

Jussi:
Projektinhallinta, asiakasyhteyksien ylläpitäminen, kampanjasuunnittelu ja yleinen ratkaisujen tarjoaminen asiakkaiden ongelmiin. Kun ratkaisuja on tarjoamassa vahvojen asiantuntijoiden tiimi, päästään varmasti tulokseen, joka miellyttää asiakasta.

 

Mikä tekee hyvän yhteysihmisen?

Tanja:
Olen vielä niin nuori että etsiskelen sitä, miten voin olla paras mahdollinen versio itsestäni! Asiakkaan kuunteleminen on tietysti yksi tärkeimmistä asioista. On pidettävä monta palloa ilmassa, ja järjestelmällisyydestä ja ison kuvan hahmottamisesta on iso apu. 

Jussi:
Järjestelmällisyys on proikkarin työssä tärkeää, että saa pidettyä omat, tiimin ja asiakkaan hommat järjestyksessä. Täytyy pysyä kärryillä, missä kohtaa projektiputkea mennään ja mitä tapahtuu seuraavaksi.

 

Mitä yllätyksiä työ on tuonut eteen?

Tanja:
Ehkä suurin yllätys on ollut rentous kaikessa. Olen opintojen ohessa ollut töissä tosi strukturoidussa ympäristössä, jossa työtyyli ja jopa pukeutuminen on ollut tosi saneltua. On pitänyt mukautua siihen, että täällä on tosi vapaata. 

Jussi:
Yllätyksiä on sikäli tullut aika vähän, että projektin vetäminen on hyvinkin samanlaista yrityksestä toiseen. Yllättävää ihan positiivisessa mielessä on kuitenkin ollut markkinoinnin automaation määrä ja miten suuri rooli sillä on. On hyvä valinta, että ID BBN erikoistuu tiettyyn asiaan, jossa sillä on vahvoja asiantuntijoita. Luovista lähtien kaikki osaavat ajatella automaatiota. Toisaalta on yllättävää, miten yksinkertaista markkinoinnin automaatio pohjimmiltaan on.

 

Mitä uusia asioita olet saanut opetella?

Tanja:
Uudet sähköiset työkalut sekä projektikoordinoinnissa että laskutuksessa, ja koko markkinoinnin automaatio on minulle vielä tosi uutta, erityisesti sen tekniikkapuoli. Ja sekin on uutta, että tiimin kanssa tehdessä minulle riittää iso kuva asioista, eikä minun tarvitse tehdä kaikkea omin käsin kuten pienissä järjestöhommissa joita olen tehnyt.

Jussi:
Markkinoinnin automaation ainakin. Samoin kansainvälisten asiakkaiden kanssa en on juuri ollenkaan ennen toiminut. On minulle uudenlainen juttu, että suuri osa asiakkaista on ulkomailla.

 

Mikä ID BBN:llä on parasta?

Tanja:
Ihmiset. Olen iloinen siitä millaisia ihmisiä täällä on, ja tulen tosi hyvin toimeen kaikkien kanssa. Tunsin heti olevani tervetullut porukkaan. 

Jussi:
Yleinen työilmapiiri. Hyvät työkaverit, jotka hoitavat hommansa ja ottavat vastuun. Työporukalla on paljon yhteistä tekemistä, kuten illanviettoa ja lounastelua.

 

Kerro jokin ammatillinen unelma.

Tanja:
Haluan jossain vaiheessa olla Brand Manager. Olisi hienoa saada miettiä strategista puolta pitkällä tähtäimellä, sitä kohti haluan mennä ja sen kautta mietin urapolkua. Mutta siihen mennessä tekee tietysti hyvää työskennellä monissa eri alan yrityksissä. 

Jussi:
Olisi hienoa päästä toimimaan jonkin itselle henkilökohtaisesti tärkeän brändin tai asian parissa. Esimerkiksi edellisessä työssä SM-liigan kanssa toimiminen oli lähellä sydäntä. Toimintakentän muuttaminen jossain itselle tärkeässä asiassa on minulle unelma.

 

Tags:

Ihme duuneja
Kampanjahallinta
blog comments powered by Disqus
About me

Reilut 15 vuotta kynän varressa viihtynyt Jere osaa kiteyttää, oivaltaa ja väläyttää niin suomeksi kuin englanniksikin. Parhaat kicksit hän saa kehittämällä innostavia konsepteja, jotka istuvat asiakkaan liiketoimintaan ja tavoitteisiin kuin nenä päähän.

Lisää kirjoittajalta