Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

13.10.2016 - 21:00 Marjut Herranen

TOIVOTKO MUUTOSTA? ASETA SELKEÄ TAVOITE

Mitä odotuksia kohdistat järjestämääsi tapahtumaan tai markkinointikampanjaan? Oletko kirjannut ylös tärkeimmät tavoitteet? 

Asetettaessa tapahtuman tavoitteita, mieleen tulee yleensä ensimmäisenä osallistujamäärä, viihtyvyys, tunnelma sekä ohjelman sisältö. Nämä kaikki ovat tärkeitä, mutta todellisuudessa tapahtuman tavoitteena pitäisi aina olla muutos osallistujien asenteissa ja käytöksessä. Liian harvoin tämä tavoite kirjataan jonnekin – pahimmassa tapauksessa sitä ei edes mietitä tapahtumaprosessin alkuvaiheessa.

Työskentelin aiemmin tapahtumamarkkinoinnin parissa. Viimeisen vuoden aikana olen siirtynyt digitaalisen markkinoinnin sekä markkinointiautomaation maailmaan. Se on tuonut mukanaan uusia oivalluksia, jatkuvaa oman osaamisen päivitystä sekä mahtavia projekteja upeiden asiakkaiden kanssa. Tavoitteet ovat pysyneet samoina: sekä tapahtumissa että markkinointikampanjoissa pyritään muuttamaan kohderyhmän suhtautumista johonkin asiaan ja vaikuttamaan heidän toimintaansa. Vaikuttamisen keinot ja kanavat ovat tänä päivänä moninaiset ja haasteena on se, kuinka erottautua ja millä tavalla saada aikaan toivottu muutos.

Henkilökohtaiset muutostavoitteet

Jos tarkastelet omaa muutoksen polkuasi, osaat varmaan kertoa miten olet vuosien aikana muuttunut ja mainita asiat, jotka ovat sinua muuttaneet. Onko kyseessä ollut isoja vai pieniä asioita, ja mitä oli muutoksen takana? Väistämättä muutumme suurten elämäntilanteiden muutosten sekä vanhenemisen myötä, mutta olet varmaan huomannut, että myös yksittäiset tapahtumat ovat jollakin tavalla muuttaneet sinua. Minulle yhtenä muutoksen inspiraation lähteenä toimii Nordic Business Forum ja sen ainutlaatuiset puheenvuorot.

Alla tämän syksyn TOP3-muutokset omaan käyttäytymiseeni:

  1. Keskityn mahdollisuuksiin
    Tulevaisuus muuttuu teknologian myötä ja minulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko pelätä, tai ottaa asiat vastaan uteliaana ja nähdä pelottavatkin asiat mahdollisuuksina. Päätän valita jälkimmäisen.

  2. Kokeilen uutta
    Lähes joka päivä eteen tulee asioita, joihin pitäisi tarkemmin tutustua, mutta usein kiire, laiskuus ja muut asiat vievät huomion. Nykyään pysähdyn ja kokeilen uutta, sillä koskaan ei tiedä mihin uusi asia voi johtaa ja mitä se voi tuoda tullessaan.

  3. Vaihdan näkökulmaa
    Väärin päin voi olla myös oikein päin. Opettelen näkemään asiat ja maailman myös toisesta näkökulmasta.

Kirjaa sinäkin omia muutostavoitteitasi ylös ja seuraa miten ne toteutuvat!

Tags:

Ihme duuneja
Moderni digimarkkinoija
blog comments powered by Disqus
About me

Energinen ja superpositiivinen Marjut on markkinoinnin, myynnin ja tapahtumien ammattilainen ja parhaimmillaan hän onkin hoitaessaan useaa eri projektia pitäen kaikki langat käsissään. Hänen motivaationsa kumpuaa aina asiakkaan auttamisesta. Koska Marjut rakastaa ideointia ja uuden luomista, ja hänellä on jatkuva tiedonjano, hänen kirjoituksensa aiheet liittyvät ja kumpuavat usein tapahtuma- sekä markkinoinnin ihmeellisestä maailmasta.

Lisää kirjoittajalta