Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä! X

Kiitos!x

Kiitos viestistäsi!

Ota yhteyttä@

22.11.2017 - 22:00 ID BBN

Vain harva selviytyy GDPR:stä menestyjänä

EU:n tietosuoja-asetuksen eli GDPR:n uskotaan tuottavan ongelmia useammalle yritykselle kuin on aiemmin oletettu. Maailman arvostetuimpiin tutkimus- ja konsultointiyrityksiin kuuluvan Forresterin julkaiseman raportin mukaan 80 prosenttia yrityksistä ei saavuta GDPR -yhteensopivuutta 25.5.2018 mennessä, jolloin asetus astuu voimaan.

Forresterin tuoreen Predictions 2018: A Year of Reckoning -raportin mukaan jopa 50 prosenttia yrityksistä, jotka eivät saavuta GDPR -yhteensopivuutta, tekevät sen täysin tietoisesti. Toinen 50 prosenttia yrittää saavuttaa yhteensopivuuden, mutta ei saavuta sitä kokonaan tai ei ehdi viemään tarvittavia muutosprosesseja loppuun ennen GDPR:n voimaantuloa.

Raportissa todetaan, että ne yritykset, jotka jättävät asetuksen vaatimukset tietoisesti huomioimatta, ovat arvioineet GDPR -yhteensopivuuden kustantavan enemmän kuin riskit, joita asetuksen sivuuttaminen aiheuttaa.

Ratkaisu on vähintäänkin uhkarohkea, sillä GDPR:n sanktiot ovat kovia. Yritys, joka jättää asetuksen vaatimukset huomioimatta voi saada jopa 20 miljoonan euron tai yrityksen globaaliin liikevaihtoon sidotun neljän prosentin sakon.

Osittainen yhteensopivuus tai asetuksen täysi huomiotta jättäminen voi olla yrityksille sakkorangaistustakin vahingollisempaa. Forresterin raportissa todetaan, että asetuksen sivuuttamisen uskotaan aiheuttavan ennennäkemätöntä vahinkoa yritysten brändille ja imagolle.

Tiennäyttäjät ja edelläkävijät sopeutuvat muutoksiin ja menestyvät niistä huolimatta. Yritykset, jotka seuraavat hitaasti muutosten vanavedessä, joutuvat taistelemaan selviytyäkseen muuttuvassa toimintaympäristössä. Ensi vuodesta on Forresterin tutkimuksen mukaan tulossa tilinteon vuosi, sillä menestyvien ja muutoksiin sopeutuvien sekä muutosten kanssa tuskailevien yritysten välinen kuilu kasvaa entisestään.

Muutokset, kuten GDPR, karsivat yritysten joukosta jyvät akanoista.

Varmista, että yrityksesi on menestyvien joukossa ja olet valmis, kun asetus astuu voimaan toukokuussa 2018. Ohjeet ja runsaasti lisätietoa asetukseen valmistautumisesta saat ID BBN:n GDPR -sivulta.

 

Mikäli pidit artikkelista, saatat pitää myös näistä:

6 huonoa tapaa, joista pääset eroon GDPR:n myötä

Markkinointiyhteistyö GDPR:n pyörteissä

EU:n tietosuoja-asetuksen uudistus vaikuttaa merkittävästi markkinoinnin automaatioon

 

 

Tags:

GDPR
Kampanjahallinta
Kampanjasuunnittelu
Markkinoinnin automaatio
Markkinointiteknologia
Moderni digimarkkinoija
blog comments powered by Disqus
About me

ID BBN on Pohjoismaiden johtava automaatioasiantuntija ja asiakaskokemuksen kehittäjä.

ID BBN is the leading automation expert and customer experience developer in the Nordic countries.

Lisää kirjoittajalta